Reklamacja towaru. Czego może żądać konsument?
Reklamacja to podstawowe uprawnienie, z którego może skorzystać każdy konsument. Zakupiony produkt, który okazał się wadliwy może zostać zareklamowany. Konsument może zażądać od sprzedawcy wymiany lub naprawy towaru.
Warto zaznaczyć, że prawo do reklamacji produktu przysługuje niezależnie od tego czy do zakupu została dołączona gwarancja. Takie uprawnienia zapewniają przepisy ustawy konsumenckiej. Konsument może domagać się od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy lub wymiany towaru.
Przy pierwszej reklamacji nie możemy zażądać zwrotu pieniędzy. Takie roszczenie jest możliwe, gdy wymiana lub naprawa produktu jest niemożliwa lub wiąże się z nadmiernymi kosztami. Zwrot pieniędzy już także możliwy w sytuacji, w której wymiana towaru mogłaby narazić konsumenta na niedogodności.
Należy pamiętać, że reklamacja jest podstawowym prawem klienta. Może on zareklamować towar na podstawie karty gwarancyjnej lub ustawy. Przy pierwszej reklamacji możliwa jest jedynie naprawa lub wymiana produktu.
Polecane artykuły
Z gazem żartów nie ma!
Trudno pisać o instalacjach w naszych domach i pominąć gaz. Oczywiście zdarzają się lokale, w których dostępu do łącza gazowego nie ma i jest to w pełni świadoma decyzja. O tym jednak za moment. http://viacon.pl/pl/konstrukcje-supercor https://hydrauliq.pl/hydraulik-serock/ Paliwo gazowe jest uży
Żeliwne grzejniki – niekoniecznie do lamusa
Na koniec zajmijmy się instalacją, która ma ogromne znaczenie każdej zimy. Bez sprawnych i ciepłych grzejników ciężko wyobrazić sobie funkcjonowanie, kiedy za oknami temperatura spada do ujemnych wartości. To normalne, że w takich sytuacjach musi być w pobliżu coś, co nas ogrzeje. Tym czymś są kalor