Prawo konsumenta do zastrzeżenia karty płatniczej
Usługi bankowe umożliwiają zastrzeżenie karty płatniczej, czyli jej zablokowanie. Konsument może tego dokonać w określonych przypadkach. Wyjątkowe sytuacje obejmują kradzież, zgubienie lub zniszczenie karty.
Do zastrzegania karty służy jeden wspólny numer telefoniczny. Kartę płatniczą można zastrzec poprzez osobistą wizytę w banku, poprzez telefoniczne połączenie z infolinią lub przez bankową stronę internetową. Szybkie zastrzeżenie karty umożliwi ochronę znajdujących się na niej oszczędności, a także uniemożliwi użycie karty przez nieuprawnioną osobę.
Klient ma prawo zastrzec swoją kartę płatniczą, dzwoniąc pod specjalny numer – 828 828 828. Jest to jeden, wspólny numer, który działa całą dobę, zarówno w kraju jak i poza jego granicami. Nowy system obejmuje 20 banków w Polsce.
Jeżeli konsument woli dokonać zablokowania karty poprzez drogę elektroniczną, służy do tego strona internetowa: zastrzegam.pl. Osobista wizyta w oddziale bankowym wymaga okazania dowodu tożsamości i weryfikacji danych.
Usługa zastrzeżenia karty jest bezpłatna. Jeżeli bank nakłada na konsumenta dodatkowe opłaty, jest to niezgodne z prawem.
Polecane artykuły
Reklamacja towaru. Czego może żądać konsument?
Reklamacja to podstawowe uprawnienie, z którego może skorzystać każdy konsument. Zakupiony produkt, który okazał się wadliwy może zostać zareklamowany. Konsument może zażądać od sprzedawcy wymiany lub naprawy towaru. Warto zaznaczyć, że prawo do reklamacji produktu przysługuje niezależnie od tego
Z gazem żartów nie ma!
Trudno pisać o instalacjach w naszych domach i pominąć gaz. Oczywiście zdarzają się lokale, w których dostępu do łącza gazowego nie ma i jest to w pełni świadoma decyzja. O tym jednak za moment. http://viacon.pl/pl/konstrukcje-supercor https://hydrauliq.pl/hydraulik-serock/ Paliwo gazowe jest uży